Wednesday, August 25, 2010

Aku Tidak Hairan Semuanya Itu !!!

Bismillahirrahmanirrahim.. (",)



AKU TIDAK HAIRAN SEMUANYA ITU !!! 
  • Aku Tidak Hairan mengapa Ulama' di muliakan kerna Allah muliakannya dalam Quran,
  • Aku tidak hairan mengapa Ulama' di hina kerana sebahagian  mereka perosak agama,
  • Aku tidak hairan mengapa Ulama' di fitnah kerana fitnah bersumber dari mereka kembali kepada mereka,
  • Aku tidak hairan mengapa Ulama' tidak sealiran, kerna mereka memiliki perbezaan,

Aku tidak hairan semuanya itu !!!

  • Aku tidak hairan mengapa jiwa yang tenang menjadi bingung kerna memikirkan keduniaan,
  • Aku tidak hairan mengapa jiwa yang bingung mejadi tenang kerna zikrullah itu menenangkan,
  • Aku tidak hairan mengapa manusia bermusuhan kerna hilangnya kasih sayang persaudaraan,
  • Aku tidak hairan mengapa manusia berkasih sayang kerna kasih sayang membuahkan kebahagiaan,

Aku tidak hairan semuanya itu !!!

  • Aku tidak hairan mengapa manusia tidak beriman kerna iman itu hidayah Tuhan,
  • Aku tidak hairan mengapa manusia beriman kerna iman itu hadiah Tuhan,
  • Aku tidak hairan mengapa manusia bermacam-macam aliran kerna ada 73 aliran,
  • Aku tidak hairan mengapa manusia suka berbantahan kerna sudah hilang sifat kerendahan,

Aku Tidak hairan semuanya itu !!!

  • Aku tidak hairan mengapa Islam belum mencapai kemenangan kerna kurangnya iman dan amalan,
  • Aku tidak hairan mengapa Islam beroleh kemenangan kerna kemenangan itu milik Islam,
  • Aku tidak hairan mengapa Islam dimuliakan kerna Islam Agama Paling Mulia disisi Tuhan,
  • Aku tidak hairan mengapa Islam wajib diperjuangkan kerna mati syahid itu kemuliaan.

Aku Tidak Hairan semuanya itu !!!

  • Aku tidak hairan mengapa Allah ciptakan Syurga kerna syurga tempat bersenang-senangnya org beriman,
  • Aku tidak hairan mengapa Allah ciptakan neraka kerna Neraka Orang kafir disediakan,
  • Aku tidak hairan mengapa dunia diciptakan kerna menguji hamba-hamba tuhan,
  • Aku tidak hairan mengapa akhirat di ciptakan kerna membuktikan dunia bukan kesudahan.

Aku Tidak Hairan Semuanya itu !!!

  • Aku tidak hairan kalau Allah berikan kitab sebelah kanan kerna eloknya amalan,
  • Aku tidak hairan kalau Allah memberikan kitab sebelah kirikerna buruknya amalan,
  • Aku tidak hairan kalau manusia tidak mendapat rahmat Tuhan kerna rahmatnya buat insane pilihan,
  • Aku tidak hairan kalau manusia dimurka Tuhan kerna mensia-siakan Nikmat yang diberikan,

Aku tidak hairan semuanya itu !!!

  • Aku tidak hairan kalau manusia mendapat nikmat dalam jannah  kerna jannah tempat kelazatan,
  • Aku tidak hairan kalau manusia dan jin diazab di jahannam kerna neraka tempat balasan kejahatan,
  • Aku tidak hairan kalau manusia mendapat bidadari syurga kerna syahid cita-cita n impian,
  • Aku tidak hairan kalau manusia mendapat siksaan zabaniah kerna mengingkari Tuhan,

Aku Tidak hairan semuanya itu !!!


" Aku mengakui segala kejadian tersimpan hikmah dari Tuhan,
Yang mengajar kita erti kehambaan dan maha berkuasanyaTuhan,
Hanyasanya yang mengambil pengajaran yang bertakwa kepadaTuhan,
Yang dikurniakan ilmu hikmah kebijaksanaan tentang sifat Ketuhanan. "

Allah kurniakan hikmah kepada siapa yang dikehendakinya !





















Hamba Ilahi : Kamarudin Toyo As-Sabahi,
Penuntut Ilmu Warisan Nabi,
Universiti Al-Azhar Asy-Syarifi,
Kaherah Mesir Bumi Barakah Para Nabi.


No comments:

Related Posts with Thumbnails