Tuesday, March 16, 2010

Bakal jadi Ayah, insyaAllah

         Alhamdulillah wa syukrulillah diatas nikmat yang dikurniakan Allah. Baru berapa bulan saya berkahwin, terasa damai dan tenteram jiwa, itulah hikmah perkahwinan yang Allah sebutkan dalam AYATUL HUSNA nya, sebagaimana firmannya yang bermaksud,

" Dan tanda-tanda kekuasaan Allah, ia menciptakan bagi laki-laki isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikannya diantara kamu ( suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. sesungguhnya yang demikian itu mengandungi pengajaran bagi orang-orang yang mahu berfikir " (surah rum ayat 21).

Semua hikmah perkahwinan ada di sebutkan dalam ayatul husna di atas, jelas...

         Tapi apa yang saya mahu tuliskan di sini bukannya pasal yang demikian itu, tapi berkenaan tentang cahaya mata QURRATUAINI kedua ibu dan ayahnya.

sekarang ni, Isteri saya sudah hamil 5 bulan, Alhamdulillah... gembiranya bila mendengar yang isteri saya sudah hamil dan yang lebih mengembirakan lagi apabila anak dalam kandungan itu anak pertama buat kami...dan bakal lahir di bumi anbiya' Ardul Kinanah.. semoga Allah merahmatimu wahai bakal anakku...

Saya pulak tak lama lagi jadi 'ayah' dan isteri saya pula menjadi 'ibu' insyaAllah.

erm, baru-baru ni, saya bawa isteri saya pergi berjumpa dengan Dr azzah di sebuah klinik yang bernama KLINIK DR AZZAH di hayyu sabiek, untuk periksa, scan dan apapa yang berkaitan buat ibu yang mengandung...

berdebar juga menanti keputusannya,

Dipendekkan cerita...lama juga kami menunggu sebab yang datang bertemu dengan Dr tu bukan kami jak, ramai lagi, termasuk pelajar dari filipin, indon dan Arab sendiri. Selepas beberapa jam kami menunggu Dr memanggil isteri saya,DR memberitahu yang isteri saya mengandungkan seorang anak perempuan ( wallahu alam), Syukur Alhamdulillah,Dan dijangka anak sulung saya akan lahir sekitar bulan 6 insyaAllah, moga Allah permudahkan.. insyaAllah akan disambut dengan penuh kegembiraan dan diselit dengan selawat/azan dan kalimah Allah yang Esa, insyaAllah amin.


KAMARUDIN TOYO
UNIV AL-AZHAR
USULUDDIN

3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Alhamdulillah... semoga lahirnya mujahid/ mujahifah y menegakkan Kalimah Allah.. v(^_^)

Ustaz Kamarudin Toyo said...

InsyaAllah. AMeen !

Related Posts with Thumbnails