Sunday, July 1, 2012

Perancangan Terindah Sempurna Alhamdulillah

Bismillahirrahmanirrahim
Allahumma shalli ala saidina Muhammad wa ala alihi wa sohbihi wa salam.
Mula-mula hamba bersyukur kepada Allah kerana dengan limpah kurnia rahmat dan hidayah daripadaNya segala perancangan tahun ini yang telah hamba rancang menjadi sempurna dan berjalan seiring dengan kehendak dan ketentuanNya.
Selawat serta salam keatas junjungan besar Nabi kita Muhammad shallallahu alaihi wa salam serta keluarga dan para sahabat Baginda shallallahu alaihi wassalam.
Hamba telah merancang dengan tiga perancangan pada tahun ini iaitu:
1)      Membawa family ke pesta buku ( Ma'arad Kitab ) Kaherah Mesir.
2)      Melaksanakan ibadah Umrah di tanah suci Mekah al-Mukarramah dan menziarahi Kekasih agung Rasulullah shallallahu alaihi wassalam yang tercinta di Madinah al-Munawwarah.
3)      Pulang kampong. Pulang ke Malaysia selapas imtihan peperiksaan penggal akhir.
Alhamdulillah segala perancangan ini telah pun sempurna seperti yang dirancang.
Sekarang hamba sekeluarga berada di Pulau Pinang Malaysia di rumah zaujah yang terletak di Tasek Gelugor.
Zuyin di pondok achik dia...

Singgah sebentar ambil gambar Jambatan Pulau Pinang

kapal ettihad

zuyin di perhimpunan xpresi hijau bagan penang

Umi di klinik nak masuk wad

Kami pulang ke Malaysia pada tanggal 19-6-2012 dan sampai dengan selamat di KLIA Malaysia pada jam 2 petang 20-06-2012.
Sebelum pulang ke Malaysia hamba sempat menghadiri bacaan kitab Hikam Syeikh Ibnu Athoillah As-sakandari Rahimahullah Ta'ala bertempat di Masjid Syeikh Ibnu Athoillah. Pembacaan kitab Hikam ini telah dibacakan dengan sempurna sehingga selesai kalam Syeikh Arif Billah oleh 3 orang Masyaikh yang sangat dimuliakan iaitu Syeikh Dr Yusri Rusydi al-Hasani hafizahullahu Ta'ala dan Syeikh Usama al-Azhari serta seorang lagi syeikh. Selepas tamat pembacaan kitab Hikam hamba menziarahi maqam Syeikh Ibnu Athoillah as-sakandari Rahimahullahu Ta'ala yang juga bertempat di Masjid tersebut. Hamba sangat bersyukur kerana sudah lama hamba mengidamkan untuk menziarahi maqam beliau dan setelah tiga tahun berada di Mesir akhirnya ianyanya pun tercapai, Alhamdulillah. sujud syukur natijahnya, memuji kebesaran Allah yang Maha menentukan segala takdirnya dan yang mentadbir hambaNya dengan sempurna.
Masjid Syeikh Ibnu Athoillah As-Sakandari


Maqam Waliyullah Syeikh Ibnu Athoillah As-sakandari

InsyaAllah kami akan pulang ke Sabah selapas zaujah melahirkan anak kami yang kedua yang juga merupakan bakal adik Zuyin @ Qurratul Ain. Dan dijangkakan bakal anak kedua kami pada pertengahan bulan ramadhan 15 ramadhan bulan 8 tanggal 4. Apapun kami serah kepada Allah yang menentukan segala kejadian, semua dalam pengetahuannya Dialah Tuhan yang Maha mengetahui dan maha Berkuasa atas segala sesuatu, adapun kami sebagai hambaNya tiada sedikit pun pengetahuan tentang itu melainkan hanya berserah segala-galanya kepadanya dan berdoa kepadaNya semoga segalanya dimudahkan dan semoga semuanya selamat. Serta kami berharap anak kami yang bakal lahir nanti menjadi hambaNya yang sholeh mahupun sholehah dan beriman dan bertakwa kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan juga memiliki sifat kehambaan di sisi Tuhannya.

" Ya Allah Ya Tuhan Kami jadikanlah isteri kami dan zuriat keturunan kami penyejuk hati kami dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertakwa " amin !

Akhir sekali, kita hanya mampu merancang tapi Allah Dialah yang Maha menentukan dan menyempurnakan segala perancangan menurut kehendakNya. Alhamdulillah ! (",)


Hamba Ilahi Kamarudin Toyo As-Sabahi
Tasek Gelugor Pulau Pinang. (",)

No comments:

Related Posts with Thumbnails